כל מה שחשוב לדעת על דלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה אשר נגרמת כתוצאה משחיקת הסחוס במפרקים. המחלה נפוצה יותר בקרב אנשים מבוגרים – מעל גיל 60 והיא מהווה את נחלתם של אנשים רבים – על פי נתונים לא פחות -700,000 ישראלים סובלים ממנה.
המחלה עלולה להסב למתמודדים איתה כאבים ולפגוע בצורה משמעותית באורח החיים – אך החדשות הטובות הן שכיום, הודות לשיטות טיפול חדשניות ומתקדמות, ניתן להפחית במידה משמעותית את עוצמם וחומרתם של התסמינים – ובצורה כזאת, גם להיטיב את איכות החיים.
אם גם אתם אבחנתם כסובלים מאותה הדלקת, להלן מספר עובדות שחשוב שתדעו לגביה – כאשר, היכרות עם אותן העובדות יכולה לסייע לכם במידה רבה בהתמודדות עם המחלה ועם הסימפטומים שלה:

עובדה 1 – הדלקת יכולה לפקוד הן את מפרק הירך והן את הברך
גם הירך וגם הברך נחשבים לאיברים שימושיים כאשר, דבר נוסף המשותף לשניהם, זאת העובדה שבכל אחד מהם ישנם סחוסים –  אשר לצערנו, עלולים להישחק ולהתבלות עם הזמן.
בעקבות אותו הליך של שחיקה, החיכוך שבין עצמות המפרקים לא מתבצע בצורה חלקה – ולמעשה, כך מתחילה למעשה ההתפתחות של דלקת מפרקים ניוונית (אשר ידועה גם בשם אוסטאוארתריטיס).

עובדה מספר 2 – יש תסמין ברור אשר יכול להוות כנורת אזהרה
כאשר מדובר בדלקת מפרקים ניוונית במפרק הירך, התסמין הראשוני אשר יכול להעיד על קיומה, הוא מצב של נוקשות בירך או במפשעה – הכאב יורגש בעיקר בעת ביצוע פעילות גופנית.
גם במקרה של דלקת מפרקים ניוונית בברך, התסמין הראשון אשר יכול להעיד על מצב זה הוא נוקשות וכאב – אשר יהיו מורגשים בעיקר בשעות הבוקר.
מהסיבה הזאת, אם אתם חשים את אותה הנוקשות, ההמלצה היא כמובן, לפנות לרופא, על מנת שזה יאבחן את מקור הכאב ויפנה אתכם להמשך הליך טיפולי מתאים.

עובדה מספר 3 – כל אחד יכול לנקוט בפעולות על מנת להקל את התסמינים
כל אדם אשר מתמודד עם אוסטאוארטריטיס, יכול לנקוט בפעולות מסוימות, אשר בכוחן להקל במידה רבה על התסמינים (ובראש ובראשונה, על הכאב). בין אותן הפעולות בהן מומלץ לנקוט:
הקפדה על מנוחה – בעיקר כאשר הכאבים במפרקים הינם גדולים. אפשרות נוספת, היא שימוש במשככי כאבים – כמובן, שלפני שמתחילים לצרוך תרופות שכאלו, חשוב להתייעץ עם הרופא.
אם אתם סובלים מדלקת מפרקים ניוונית ובנוסף, גם מתמודדים עם עודף משקל, ירידה במשקל, יכולה לסייע לכם להתמודד בצורה טובה יותר עם הסימפטומים של הדלקת.
פעילות גופנית מתונה, יכולה גם היא לתרום תרומה גדולה לבעיה ולשפר במידה רבה את פעולת המפרקים.  
כמובן, שכיום ניתן למצוא גם שיטות טיפול שונות, אשר גם הן יכולות להקל על התסמינים ולכן, מומלץ לנסות ולאסוף כמה שיותר מידע בנושא.

עובדה מספר 4 – קיימת חשיבות גבוהה לקבל טיפול כבר בשלבים המקדימים
דלקת מפרקים ניוונית מתפתחת בצורה הדרגתית וכחלק מכך, גם התסמינים שלה עלולים להחמיר עם הזמן – הסחוס ממשיך להישחק, ובעצם כך, גורם למפרק להיות נוקשה יותר – וכחלק מכך, גם עוצמת הכאב הולכת וגדלה עם הזמן.
כאמור, פנייה לאבחון הדלקת ולקבלת טיפול מתאים, כבר בשלב מקדים (וגם אם עולה החשד ולו הקל ביותר על קיומה של הבעיה), יכולה להאט במידה רבה את קצת ההתפתחות של הדלקת וכחלק מכך, למנוע מצבים של תסמינים קשים ומשמעותיים יותר – אשר כאמור, עלולים לפגוע באיכות החיים.

אם אובחנתם כסובלים מדלקת מפרקים ניוונית, חשוב שתדעו שזה רחוק מלהיות "סוף עולם" ובאמצעות אבחון מקדים ונקיטה בפעולות שונות, תוכלו להשיג הקלה משמעותית בסימפטומים של המחלה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *