שאלות ותשובות על לימודי משפטים?

שוקלים לפנות ללימודי משפטים? להלן מספר שאלות נפוצות אשר יכולות לעלות לפני הלימודים והתשובות, אשר יאפשרו לכם לקבל החלטה מושכלת ונבונה, אם להירשם ללימודים במסלול זה, או לבחור דווקא במסלול אחר – אשר יראה לכם כמתאים יותר.

מהו אורך המסלול להפוך לעורכי דין?
יש לקחת בחשבון, שהדרך להפוך לעורך דין לא מסתכמת רק בלימודי משפטים – כאשר, תואר במשפטים אורך בממוצע כשלוש וחצי שנים (שגם אותם יש לקחת בחשבון כמובן).
אחרי שמסיימים את לימודי התואר הראשון, יש צורך לבחור במשרד עורכי דין, על מנת לעבור סטאז' – כאשר אורכו של הסטאז' יהיה שנה לכל הפחות.
בשלב הבא, על המבקשים לעבוד כעורכי דין, לעבור את בחינות ההסמכה מטעם לשכת עורכי הדין בישראל – יש לקחת בחשבון שמדובר בבחינות לא פשוטות, אשר יש להתכונן אליהן במשך זמן רב.

האם לימודים משפטים מיועדים רק למי שרוצה לעבוד כעורך דין?
התשובה היא לא, בכדי להיות עורך דין מוסמך, יש צורך בנוסף ללימודי התואר, גם לעבור התמחות במשרד עורכי דין או לשכה משפטית ובשלב הבא, יש לגשת לבחינות הלשכה של עורכי הדין בישראל ולעבור אותו בהצלחה. רק אחרי שעומדים בכל אותן המטלות, ניתן לקבל את ההסמכה ולהתחיל לעבוד כעורך דין.
מי שרק מסיים את התואר בהצלחה ובוחר לא לעבור את ההתמחות או לגשת לבחינות, יכול לעסוק במקצועות אשר קשורות לתחום המשפטנות, אך לא לעבוד כעורך דין – כאשר, אפשרויות התעסוקה הן בתחום הייעוץ המשפטי, השתלבות בעבודה בעמותות, בארגונים וכיוצא בזה.
מעבר לכך, קיים גם מסלול של לימודי תואר שני במשפטים ללא משפטנים – מסגרת המיועדת לבוגרי תואר ראשון בתחומים שונים, אשר מבקשים לקבל ידע וכלים בעולם המשפטים.

מהם תחומי/ נושאי ההתמחות בלימודי המשפטים?
לימודי המשפטים מאפשרים לבחור בין מספר תחומי לימוד שונים ובין היתר:

  • משפט פלילי – תחום אשר עוסק בעבירות על החוק ובענישה בגין עבירות אלו.
  • משפט מסחרי – תחום אשר עוסק בהתקשרויות המקובלות בארגונים וחברות, בשותפויות, בחוזים ועוד..
  • משפט אזרחי – תחום המאגד בתוכו נושאים כמו: דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני חוזים ועוד..

והתחומים המוצעים עוד רבים מגוונים כמו: משפט בין לאומי, מקרקעין, מנהל ומדיניות ציבורית וכיוצא בזה.
כאמור, כל סטודנט ללימודי משפטים יכול לבחור את התחום אשר מעניין ומושך אותו ולהתמקד בו.

מהם תנאי הקבלה ללימודי משפטים?
ישנם לא מעט מוסדות אקדמאיים ברחבי ישראל אשר מציעים פקולטה ללימודי משפטים – וישנן גם מכללות ייעודיות המיועדות אך ורק ללימודי משפטים. תנאי הקלה, הינם שונים בין מוסד למוסד – כאשר ברוב המקרים, תנאי הקבלה ללימודי משפטים באוניברסיטה יהיו מחמירים יותר מתנאי הקבלה לאותו המסלול במכללה.
לרוב, התנאים המינימאליים יהיו ציון פסיכומטרי מעל 600 – אשר ישוקלל עם ציוני הבגרות.
יחד עם זאת, ישנן גם מכללות אשר תנאי הקבלה שלהן מתבסס רק על ציוני בגרות (במידה ובמדובר בציונים שהינם גבוהים) ועל ריאיון אישי – כך שמי שמבקש ללמוד משפטים, ההמלצה עבורו לברר בשלב הראשון את תנאי הקבלה במספר מוסדות לימוד שונים.

מה גובה השכר ההתחלתי של עורך דין?
כמובן, שגובה השכר תלוי בלא מעט פרמטרים ובין היתר: תחום ההתמחות, מקום העבודה ועוד..
מי שבכל זאת מבקש לדעת מספרים, אז השכר ההתחלתי של עו"ד בפרקליטות יכול להגיע לכ-10000 ש"חץ לעומת זאת, במגזר הפרטי, המשכורת ההתחלתית יכולה להיות נמוכה יותר ולנוע בין 8000 עד ל-10000 ₪ – אך יש לקחת בחשבון שהשכר צפוי לעלות בצורה משמעותית בהמשך הדרך.

קרדיט: אתר pexels

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *